søndag den 23. januar 2011

Indkøb i Tyskland

Fik mig endelig taget sammen til at få kigget på de forskellige sider med glutenfrie produkter i Tyskland. det tog lang tid, at gå dem igennem, men til sidst fandt jeg en side, hvor jeg kunne få alle de ting, som jeg skulle have, og så til en meget favorabel pris. Fragten er kun 90 kr for op til 30 kg. Med de mængder kan det sagtens betale sig, at handle over nettet i stedet for at køre ned over grænsen for at  handle ind. Derudover er der så også det faktum, at vi køber alt for meget ekstra på vores Tysklands ture. Det sparer vi så også på denne måde.

Det fede ved denne side er, at de har både Finax og Schär til reducerede priser, men derudover også majs, ris, og boghvede mel til helt vanvittigt billige priser i forhold til her i landet.

Majs mel koster normalt mellem 15-17 kr for 500 gr. Der koster 1 kg 13-14 kr.
Fuldkornsrismel 27 kr for 500 gr i dk - 29 for 1 kg der.
Finax mel 1 kg blandinger - 45-50 kr i dk - 31-35 kr der.
Soyafløde 13-15 kr stk her - 7,5 kr der.
Pasta koster her 37-50 kr. for 250 gr. Der koster majs pasta 13 kr for 500 gr. Der er også dyrere modeller - bla. schær 500 gr for 20 kr. det samme gælder for fuldkornspastaer på bla. boghvede mel.

Jeg købte ind for 1100 kr. inkl. fragt...
10 kg pasta i forskellige former
10 x soyafløde
og 18 kg blandet mel.

http://www.foodoase.de/

God fornøjelse med indkøbene...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar