torsdag den 3. februar 2011

Pølsesnak

I løbet af perioden, hvor vi har levet uden gluten, sukker og laktose, har vi virkelig savnet at få hotdogs, men da vi ikke kunne gennemskue, hvor vi skulle få pølser uden laktose og gluten, har vi holdt os fra det.

Til sidst var det ikke Torben, men mig, der var helt desperat og jeg begyndte at lede efter glutenfri pølser på nettet i Tyskland og Sverige, som vi kunne importere.

Efter lang tids søgen fandt jeg en facebook gruppe i Norge, hvor brugerne giver hinanden råd. Jeg spurgte om de kendte til de glutenfrie pølser. Det tog ikke engang 5 minutter, inden jeg fik svar om at Tulip i Danmark har lavet en liste over deres produkter, som er uden allergener.

Det var ikke uden smil, at jeg gennemlæste listen. Så har jeg ledt med lys og lygte overalt omkring os - og så har det hele tiden været lige ved siden af mig...
Nå, men listen fortalte mig altså, at alle produkter fra
Den grønne slagter
Pålægger
Gøl og Steff Houlberg er uden gluten og laktose.
Se listen her og tjek op på dine indkøb:)

God fornøjelse.

Pissst : Jeg smider også lige en opskrift på glutenfrie hotdogs med hjemmelavede brød, ristede løg og agurkesalat - mums:)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar