torsdag den 4. august 2011

Pizza

Jeg har prøvet i et år nu.. ENDELIG lykkedes det...



Pizzadej
3 dl håndvarmt vand
25 gr gær
1 tsk salt
1 spsk husk
2 spsk olie
100 gr rismel
100 gr quinoamel
100 gr boghvedemel - hvis du ikke har alle 3 typer mel, så brug det du har (det skal ligne spelt i konsistens)
1-3 spsk majsmel - giver en mørkere farve - kom det i lidt efter lidt.

sæt ovnen på højeste varme - min kan kun tage 250 - derfor laver jeg den på grill.
udrør gæren i vandet
kom husk, salt og olie i
tilsæt mel - kom majsmel i lidt efter lidt - dejen skal hænge sammen i en kugle med klistre til hænderne.
fordel dejen på 2 bageplader på bagepapir - kom vand på hænderne så er det lettere.
lad dejen hvile 30 min
forbag dejen 10 min - kom fyld på og giv den yderligere 15-20 min
På gaskuglegrill - kom fyld på og bag 8 min

Tomatsauce
1 ds flåede tomater
1 spsk basilikum
1 spsk oregano
2 fed hvidløg
lidt sød
salt og peber

hvis du vil lave barbequepizza -så kom ½ tomatsaucen og ½ færdig barbequesauce på bunden. Giver en mere krydret og stærk smag.

Fyld - brug rester eller lige det du har lyst til...
Jeg bruger  1frisk mozarella pr pizza (billigst i fakta 7,50 kr.)
skinke er serano fra Fakta til 14,95 for 100 gr.
oksekød krydres med salt, peber og cayennepeber, paprika
majs
peberfrugt
løg
peperoni
kylling
osv.... kun fantasien sætter grænser

pizza med frisk salat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar