fredag den 11. november 2011

laktosefri mælk og fløde fra Arla

Det er så fantastisk at Arla endelig er kommet på gaden med den rigtige piskefløde uden laktose. Det er rart endelig at kunne lave almindelige danske retter og desserter uden at de har bismagen af soyaen. I går lykkedes det mig at lave en rigtig ris a la mande. Skønt:)

Da jeg har haft en henvendelse omkring hvilken mælk jeg bruger, så har jeg valgt lige at lave dette indlæg.

Jeg bruger udelukkende laktosefri minimælk fra arla nu. Derfor vil jeg fremover kun nævne det i mine opskrifter, men hvis man har lyst til at bruge rismælk eller andre typer mælk, kan man sagtens udskifte dem med det. Mælken koster mellem 12 og 15 kr pr. liter alt efter hvor man handler.



den Laktosefri piskefløde, som er Arlas helt nye tiltag på det laktosefri marked kunne meget vel blive min nye ven. Det er skønt endelig, at kunne lave helt almindelige retter uden bismagen af soya. Vi bruger generelt meget lidt fløde i vores kost, men når det skal være, skal det helst smage godt og lækkert. Fløden indeholder 250 ml og koster 14,95 hvor jeg handler, men kan garanteret findes ned i 12 kr.



Hvis man må ønske noget - så vil det for vores vedkommende være at Arla også kommer med en naturel youghurt uden laktose. Vi har langt til føtex, kvickly og andre steder som har soya youghurt og lave det er selv er en langsommelig proces... Så vi ser VIRKELIG frem til, at Arla kommer med næste tiltag i rækken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar