onsdag den 6. oktober 2010

Tandoori kylling med kokosris og agurke raita

Utrolig lækker ret - Jeg vil dog aldrig bruge overlår til denne ret igen, men brystfilet. (det var simpelthen for fedt kød til at jeg kunne lide det - men smag er forskellig, så brug det kylling du kan lide) 


4 bryst filet eller andre udskæringer

Marinade
1 dl yoghurt hjemmelavet
2 spsk tandoori krydder
1 spsk citronsaft
salt og peber

Kom kyllingestykker i marinade og lad trække i mindst 2 timer - gerne natten over - hvis muligt.
Kom dem i et fad og steg dem i 30-60 min ved 200 grader - indtil kylling er gennemstegt.



Kokosris:
3 dl basmati/jasmin ris - koges som anvist på pakken
Grønsager - fritvalg - jeg brugte
2 gulerøøder i små tern
1 håndfuld persille
1/4 blomkål i buketter
1 løg
et lille stykke kokos nød skåret i tern - jeg havde lige en, som skulle bruges - men kokosmel kan bruges.
1 lille dåse kokosmælk
lidt kalkun bacon i tern
Steg bacon i en wok.
Tilsæt grønsager og steg til møre.
hæld kokos ved og lad koge ind. Smag til med salt og peber. Kan tilsættes ½ boulliontern, hvis det sma´ger af for lidt.
Kom risen i og bland det hele.



Agurke raita.
12 spsk hjemmelavet yogurt
1 agurk
2 håndfulde frisk mynte - jeg henter i haven - den er let at dyrke.
½ tsk spidskommen
lidt sød og salt og peber
Bland det hele - smag til og sæt på køl.



Kan serveres med pandebrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar