fredag den 5. november 2010

Yoghurtmaskine fra dansk hjemmeproduktion Aps

Min yoghurtmaskine er praktisk taget uundværlig. Jeg laver ca. 1 liter om ugen - indtil nu har jeg kun kunnet finde steder i England, hvor de kan købes, men nu har jeg også fundet et sted her i landet.

Dansk Hjemmeproduktion Aps har indtil videre kun 1 model, med mange små bægre til den fantastisk pris af 350 kr. Derudover har jeg talt med firmaet og de oplyser, at der er en 1 liters model på vej ind i deres sortiment - den kan man købe i 2011. Men er du interesseret inden kan de kontaktes på 
e-mail:  info@hjemmeproduktion.dk

Hvis du kommer forbi siden, så kast også lige et blik på nogle af deres mange lækre produkter til hjemmeproduktion.

Jeg skriver lige opskrifterne på yoghurt og soja yoghurt igen:

Yoghurt lavet på almindelig mælk og yoghurt naturel
1 liter mælk - så frisk som muligt.
3 tsk ymer eller anden yoghurt naturel (man kan også bruge 6 kapsler symbioflor eller anden starter).

Mælken varmes til 92 grader i en gryde - (jeg sætter stegetermometeret i).
Bagefter skal den køle ned til en temperatur mellem 40 og 49 grader.
Yoghurt kommes i inderboksen, der følger med maskinen.
Kom lidt mælk i og rør det ud - inden resten af mælken tilsættes.
sæt låg på boksen og kom den i maskinen
sæt stikket i kontakten og lad yoghurten stå i 24 timer.
Efter 8 timer på køl er den klar

Sojayoghurt.
1 liter soyamælk varmes til 36 -39 grader
6 kapsler symbioflor kommes i boksen og røres ud i mælken.
kommes i maskinen og står i 24 timer
Efter 8 timer på køl er den klar.

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar