onsdag den 8. september 2010

Brunch med havregrødspandekager, arme riddere og scrambled æg med røget mørbrad



"Havregrøds Pandekager

Jeg købte en pakke Urtekram Brændenældegrød og da Torben ikke kan lide varm grød prøvede jeg at lave det til pandekager.

1 dl grød blev sat i blød i 3 dl vand. trak 5 min. almindelig havregrød mår også virke til det. Dette er dog en uafprøvet påstand

Jeg tilsatte grøden 3 æg, 1 spsk majsmel, 1 tsk salt, lidt sød (3 dråber). ½ tsk vaniljeessens.

Dejen blev tynd, men kunne sættes på panden som små klatter.

De blev stegt 5 min på hver side og blev serveret varme med akacie honning ovenpå.


Arme riddere 
Bag et hvidt brød - brug 1 skive per mand.
1 æg
1 spsk kanel
3 spsk rørsukker (jeg ved godt jeg bryder sukker løftet her)
1 tsk muscat stødt
lidt peber

Pisk æggene sammen, i en skål og krydderierne i en anden.
Prik brødskiverne med en gaffel, så de kan suge meget væde fra æggene.
Dup dem i krydderiblandingen og steg dem på panden.
Pas på de ikke bliver sorte af for meget varme.



Scrambled æg og røget mørbrad bacon.
Skær mørbrad i mindre stykker og steg dem på en varm pande.
Kom dem på et stykke køkkenrulle til afdrypning.
4 æg hældes på panden og steges i lidt olie, mens du rører hele tiden. Æggene vil dele sig efterhånden og blive scrambled. Drys salt og peber over og server varm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar